جاذبه هاي ديدني و دل انگيز نروژ

معرفي مكان هاي ديديني ايراون و جهان

جاذبه هاي ديدني و دل انگيز نروژ

۱۴ بازديد
نروژ كشوري در شمال اروپاست كه آب و هوي سردسيري دارد. اين كشور در عين كوچكي داراي مناظر زيبا و اماكن تاريخي‌ اي است كه هر گردشگري را به خود جذب كرده و نفس‌ها را در سينه حبس مي‌كند. در مطلب زيره معرفي برخي از مكان هاي ديدني اين كشور پرداخته ايم.
با مكان هاي ديدني كشور نروژ آشنا شويد

 

نروژ كشوري در شمال اروپاست كه آب و هوي سردسيري دارد. اين كشور در عين كوچكي داراي مناظر زيبا و اماكن تاريخي‌ اي است كه هر گردشگري را به خود جذب كرده و نفس‌ها را در سينه حبس مي‌كند. در مطلب زيره معرفي برخي از مكان هاي ديدني اين كشور پرداخته ايم.
با مكان هاي ديدني كشور نروژ آشنا شويد

جاذبه هاي ديدني و دل انگيز نروژ

مردم هر سال از هر نقطه ي جهان به ديدن نروژ ميرن و اين كشور به خاطر داشتن چشم اندازهاي فوق العاده اش حسابي سر زبون ها افتاده.

اين اتفاق بي دليل نيفتاده. اين سرزمين زيبا علاوه بر منظره هاي بكري كه داره، فرهنگ و تاريخ خيلي غني اي هم داره.
 
خيابان روروس

با مكان هاي ديدني كشور نروژ آشنا شويد

اين شهر معدني قديمي يكي از باقيمونده هاي شهرهاي صنعتي قرن ۱۷ ام هست.
 
 اودا

با مكان هاي ديدني كشور نروژ آشنا شويد

شهر زيبا، تاريخي و منحصر به فرد اودا در قسمت جنوب شرقي كشور نروژ قرار داره.
 
ترولتانگا

با مكان هاي ديدني كشور نروژ آشنا شويد

واقع در اودا، ترولتانگا تكه سنك بزرگي هست كه از كوه ها تا ضلع شمالي درياچه ي رينگدالسواتنت كشيده شده…
 
اسوولوائر

با مكان هاي ديدني كشور نروژ آشنا شويد

اين قله ي با شكوه كه در انعكاس نورهاي شفق شمالي مي درخشه، در اسوولوائر قرار داره – شهري با ۴۴۸۷ نفر جمعيت.
 
ترولستيگن

با مكان هاي ديدني كشور نروژ آشنا شويد

هر جوري كه بهش نگاه كني، پيچ و خم هاي جاده ي كوهستاني مار فوق العاده است.
 
رين

با مكان هاي ديدني كشور نروژ آشنا شويد

رين يه روستاي مختص ماهيگيري است كه هر سال توريست هاي زيادي رو به خودش جذب مي كنه.

در سال ۱۹۷۰، بزرگترين مجله ي نروژ رين رو به عنوان زيباترين روستاي اين كشور انتخاب كرد.
 
جزاير لوفوتن، پل فردوانگ

با مكان هاي ديدني كشور نروژ آشنا شويد

پل هاي فردوانگ اول در سال ۱۹۸۸ افتتاح شدند. اين پل ها براي وصل كردن جزاير لوفوتن به همديگه درست شدند.
 
كليساري چوبي بورگاند

با مكان هاي ديدني كشور نروژ آشنا شويد

اين كليساي قديمي كه در بورگاند واقع شده ديگه فعاليت هاي خودش رو ادامه نميده و در عوض به عنوان موزه از اون ديدن مي كنند.
 
رمبرگ

با مكان هاي ديدني كشور نروژ آشنا شويد

رمبرگ يه جزيره ي روستايي فوق العاده واقع در نوردلند كانتي هست. فقط حدود ۳۵۰ نفر ساكن اين روستاي بي نظير هستند.

نروژ يكي از زيباترين كشورهاي اروپايي با داشتن طبيعت بي نظير كوههاي سرسبز و شهرهايي با معماري تاريخي مي باشد.جاذبه هاي ديدني نروژ همه ساله عده اي زيادي را از سراسر جهان به اين كشور رويايي جذب مي كند.از ديدني هاي نروژ مي توان سواحل سنگي آن را نام برد كه قدم گذاشتن در آن ها بسيار هيجان انگيز است.با ما در اين مطلب در نيك صالحي همراه شويد تا با جاذبه هاي توريستي نروژ آشنا شوبد.

اين شهر معدني قديمي يكي از باقيمونده هاي شهرهاي صنعتي قرن ۱۷ ام هست. اين شهر چند قرن پيش مكاني براي استخراج مس بوده است.در اين شهر حدود ۲۰۰۰ خانه‌ي چوبي دارد كه با ظاهر اصلي خود حفظ شده‌اند و ظاهري قرون وسطايي به اين منطقه بخشيده‌اند.

روروس نروژ

كوه فلويِن

زيباترين مناظر را از بالاي كوه فلوين مشاهده كنيد. شما با سوار شدن با فونيكولار يا همان قطارهاي كابلي، مي توانيد در عرض فقط ۸ دقيقه به بالاي اين كوه برسيد و شهر بِرگِن را از زاويه‌اي متفاوت ببينيد. هم چنين براي رسيدن به بالاي اين ،كوه مي توانيد از مسيرهاي راه ‌نوردي و دوچرخه‌سواري استفاده كنيد. در بالاي كوه، محوطه‌ي مخصوصي براي ايستادن و تماشاي مناظر اطراف وجود دارد. به علاوه در بالاي اين كوه، رستوراني به نام فلويِن فولك (Floyen Folk) وجود دارد كه مي توانيد انواع غذاهاي محلي را سفارش داده و از اجراي موسيقي‌ سنتي لذت ببريد.

فلوين نروژ

قلعه‌ آكرشوس

قلعه آكرشوس يكي از بهترين جاذبه‌ هاي اسلو پايتخت نروژ است كه در آن مي‌توانيد در مورد تاريخچه‌ اسلو چيزهايي ياد بگيريد. اين قلعه‌ي قرون وسطايي در اواخر قرن ۱۳ و با اهداف دفاعي ساخته شد و در اين امر نيز بسيار موفق بود. آكرشوس در نقطه‌اي استراتژيك در اسلو قرار دارد. سال‌ها بعد، پادشاهي از اسكانديناوي اين قلعه را مدرن‌تر، و تبديل به يك قصر رنسانس و اقامتگاه سلطنتي كرد. اگرچه اين قلعه ديگر يك اقامت‌گاه پادشاهي نيست، ولي امروزه از اين قلعه براي اجراي كنسرت‌ها، جشن‌ها و مراسم مذهبي استفاده مي‌شود.

قلعه آكرشوس نروژ

آبدره‌ها از معروف‌ترين جاذبه هاي توريستي نروژ

از ديدني‌هاي نروژ هرچه بگوييم كم است. اين كشور قديمي از مناطق زيبايي برخوردار است كه در ميان تمامي جاذبه‌هاي طبيعي آن، آبدره‌ها بسيار چشم‌نواز و زيبا مي‌باشند. اين مكان‌هاي معروف از زيبايي صخره و كوه‌هايي كه در اطرافشان احاطه‌شده برخوردارند.

مزارع و آبشارهاي خروشان به زيبايي آن‌ها لطافت دوچنداني بخشيده است. در جنوب غربي نروژ شما مي‌توانيد نمونه‌اي از اين آبدره‌ها كه از ديدني هاي نروژ محسوب مي شوند را مشاهده نماييد. اين آبدره Geirangerfjord نام دارد كه داراي طول وسيعي به‌اندازه پانزده كيلومتر مي‌باشد. اين آبدره همچنين در حاشيه شهر السوند كه يك مكان ساحلي است واقع‌شده است. در سفر به نروژ ديدن اين جاذبه‌هاي طبيعي را از دست ندهيد.

 

منطقه‌ گيرانگرفيورد (Geirangerfjord)

گِيرانگِرفيورد (Geirangerfjord) بخشي از شبكه‌ آب‌دره‌هاي نروژ و در فهرست ميراث جهاني يونسكو نيز به‌ثبت رسيده است. اين منطقه وسعت زيادي دارد و يكي از زيباترين قسمت‌هاي آن آلِسوند (Alesund) در شمال است كه بيشتر به‌خاطر مناظر يخي‌اش شهرت دارد.جاهاي ديدني نروژ

برگن (Bryggen)

يكي از محبوب ترين فرصت هاي گشت و گذار در برگن، Wharf Bryggen Hanseatic است كه يك منطقه پر جنب و جوش نقاشي شده است كه براي سالها مركز تجاري بوده وتحت سلطه تجار Hanseatic قرار داشت. گردشگران مي توانند چندين ساختمان تاريخي پيدا كنند كه زندگي درزمان قرون وسطي را  با بوتيك ها، رستوران ها و موزه ها نشان مي دهد. بازار ماهي فروشان كه اجازه مي دهد شما ماهيگيري واقعي را از نزديك بازديد كنيد،تالار فرسكو، كليساي سنت مري يكي از فرصت هاي گشت و گذار اين منطقه است.جاهاي ديدني نروژ

جاده‌ اقيانوس اطلس

سفر در جاده‌ي اقيانوس اطلس يكي از فراموش‌نشدني‌ترين تجربه‌هاي نروژگردي است. اين جاده‌ي خوش‌منظره حدود ۸ كيلومتر طول دارد و در طول مسير از دهكده‌هاي ماهي‌گيري و نقاط ديدني‌اي همچون كليساهاي قديمي مي‌گذرد. اين مسير ابتدا قرار بود جزو خطوط ريلي كشور باشد، اما اين پروژه متوقف شد و بعدها دولت تصميم به ساخت جاده گرفت. اين جاده جزو ميراث فرهنگي نروژ است و قطعا به ديدنش مي‌ارزد.جاهاي ديدني نروژ

موزه‌ كشتي وايكينگ

موزه‌ي كشتي وايكينگ يكي از دوست‌داشتني‌ترين موزه‌هاي نروژ است كه مصنوعات متنوعي از دوران وايكينگ‌ها را به‌نمايش مي‌گذارد. اين مصنوعات از قبرستان‌هاي محلي و كشتي‌هاي وايكينگ‌ها يافت شده‌اند. تعدادي از قايقي‌هايي كه در اين موزه وجود دارند، متعلق به قرن نهم تخمين زده شده‌اند و به‌خاطر بودن در زمين‌هاي زغال‌سنگ تقريبا خوب و سالم باقي مانده‌اند. معروف‌ترين‌شان هم قايق اُسِبِرگ (Oseberg) است كه بنابر گفته‌ها، در عصر وايكينگ‌ها براي تدفين نجيب‌زادگان استفاده مي‌شده است.

ليلِهامِر (Lillehammer)

ليلِهامِر (Lillehammer) در نزديكي درياچه‌ي خوش‌منظره‌ي ميوسا (Mjosa) واقع است و جزو پربازديدترين نقاط گردشگري نروژ محسوب مي‌شود كه هم در ميان خود نروژي‌ها و هم گردشگران خارجي محبوبيت دارد. در اينجا مي‌توانيد از پارك مالهاوگِن (Malhaugen) ديدن كنيد كه به‌شكل موزه‌اي روباز با ۱۰۰ بناي تاريخي (شامل كليساها، خانه‌هاي روستايي و كارگاه‌هاي قرن هجدهمي) ساخته شده است و درواقع زندگي نروژي‌ها در روزگاران قديم را نشان مي‌دهد. كلبه‌ي پييِر گينت (Peer Gynt) هم كه گفته مي‌شود الهام‌بخش يكي از نمايشنامه‌هاي ايبسِن بوده، در همين‌جا قرار دارد. اگر به ورزش‌هاي زمستاني علاقه‌منديد، پس مطمئنا از آمدن به اينجا پشيمان نخواهيد شد. ازجمله تفريحات زمستاني‌اي كه مي‌توانيد در ليلِهامِر تجربه كنيد، مي‌توان به اسكي، اسكيت، كِرلينگ و راه‌نوردي اشاره كرد.جاهاي ديدني نروژ

آب‌دره هاي ترومسو

آب‌دره ‌هاي ترومسو در ميان شاخابه‌ها و جزاير زيبايي قرار دارند كه پشت به قله‌هاي يخي منطقه واقع‌اند و به درياي نروژ مي‌ريزند. اين مسيرهاي آبي از شبكه‌هاي طويلي ساخته‌ شده‌ كه در عصر يخبندان شكل گرفته اند. در اين منطقه ماهياني همچون كاد، سالمون و هاليبوت براي ماهيگيري وجود دارند. در ماه‌هاي گرم‌تر سال نيز مي‌توانيد براي كاياك‌سواري و قايقراني به اينجا بياييد. همچنين اگر بين دسامبر و فوريه به اينجا سفر كنيد، شانس ديدن شفق‌ قطبي را خواهيد داشت.

منابع:

https://azbooking.ir/sights-of-norway/

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.