آرشیو اسفند ماه 1398

معرفي مكان هاي ديديني ايراون و جهان

بليط ارزان هواپيما

۱۲۴ بازديد

بليط ارزان هواپيما عبارتي است كه ممكن است شما به هزار و يك دليل جستجو كنيد؛ سفر دانشجويي، سفر كاري، سفر درماني يا هر سفري كه نياز به بليط ارزان براي پرواز داشته باشد. به همين دليل قرار است بررسي كنيم كه داستان بليط ارزان هواپيما چيست و چگونه مي‌توانيم ارزانترين بليط هواپيما را پيدا كنيم؟ به عبارت ديگر مي‌خواهيم به شما نشان بدهيم كه چگونه بليط هواپيما ارزان بخريم. شايد با خودتان فكر كنيد كه مگر خريد بليط هواپيما ارزان چقدر سخت يا پيچيده است كه نيازي به آموزش داشته باشد.
البته كه يافتن ارزان ترين نرخ بليط هواپيما شايد بعضي اوقات كار بسيار سختي نباشد، ولي اگر مي‌خواهيد كه پروازهاي زير قيمت را در ايام تعطيلات و شلوغي پيدا كنيد، بهتر است كمي در مورد بليت ارزان هواپيما و نحوه ارائه آن هم اطلاعاتي داشته باشيد. 
 
انواع بليط ارزان هواپيما 
به طور كلي بليط هواپيما در دو نوع بليط سيستمي و چارتر عرضه مي‌شود. نكته‌اي كه در مورد بليط ارزان هواپيما اهميت اساسي دارد، اين است كه قيمت بليط هواپيما با زمان سفر رابطه مستقيم دارد. براي اين كه اين مسئله را راحت‌تر متوجه شويد، اجازه بدهيد ابتدا نيم‌نگاهي به انواع بليط چارتري، بليط سيستمي و بليط لحظه آخري داشته باشيم و با تفاوت‌هاي آن آشنا شويم. اين آشنايي به شما كمك مي‌كند بتوانيد ارزانترين بليط هواپيما را متناسب با شرايط خود پيدا كنيد و شايد در اين ميان، جوابي هم براي سوال چگونه بليط ارزان تهيه كنيم پيدا كنيد و هم كار خودتان و هم اطرافيان‌تان را يك بار براي هميشه در اين مسير راحت كنيد. 
 
بليط سيستمي هواپيما، يك سفر مطمئن 
بليط سيستمي بليطي است مستقيما شركت هواپيمايي قيمت آن را تعيين مي‌كند، بنابراين فرقي نمي‌كند كه آن را از سايت‌هاي اينترنتي خريد بليط تهيه كنيد يا از روش‌هاي ديگر؛ در هر حالت قيمت آن‌ها ثابت و با هم برابر است.
در بليط سيستمي امكان كنسل كردن و استرداد بليط وجود دارد و اگر به هر دليلي نتوانيد از پرواز استفاده كنيد، مي‌توانيد آن را كنسل كنيد. احتمالا الان براي شما اين سوال پيش آمده كه شرايط كنسل كردن بليط چيست؟ در پاسخ بايد بگوييم كه در بليط سيستمي، قوانين كنسلي توسط شركت هواپيمايي تعيين مي‌شود و در شركت‌هاي مختلف متفاوت است. اما يك قاعده كلي وجود دارد و آن اين است كه هرچه فرآيند كنسل كردن از طرف شما به زمان پرواز نزديك‌تر باشد، جريمه بيشتري بايد بپردازيد.
شما مي‌توانيد از چند ماه قبل با توجه به برنامه‌هاي خود خريد بليط را انجام دهيد. با اين اوصاف اگر با يك برنامه از پيش تعيين شده و معين مي‌خواهيد سفر كنيد، بليط سيستمي يك گزينه مناسب براي شماست. براي تهيه بليط روي آژانس احمدزاده حساب كنيد، چرا كه آژانس احمدزاده مشهد معتبرترين و كامل‌ترين مرجع خريد بليط سيستمي هواپيما در ايران است. 
متداول‌‌ترين بليط ارزان هواپيما 
اما در شرايطي كه به دنبال بليط اف خورده هواپيما هستيد، بايد به غير از بليط امن و مطمئن سيستمي، به سراغ ساير انواع بليط ها برويم. يكي از روش‌ها براي خريد بليط ارزان هواپيما خريد بليط چارتر است. چارتركننده براي مسيرهاي مختلف همه يا تعدادي از بليط‌هاي هواپيما را مي‌خرد و به مرور مي‌فروشد. اين‌ها همان بليط‌هايي هستند كه مشتريان به اسم بليط زير قيمت مي‌شناسند و معمولا هر كسي قبل از سفرش، مي‌گردد تا با پيدا كردن پرواز ارزان، هزينه‌هاي سفرش را تا حد ممكن كاهش بدهد.
زمان‌هايي كه تقاضا براي خريد بليط كم باشد، فروشنده براي اينكه بليط‌ها روي دستش نماند، آنها را تحت عنوان چارتر ارزان تر مي‌فروشد. يادتان باشد تفاوت اين بليط با سيستمي در اين است كه فرآيند استراد آن سخت‌تر است. علاوه بر اين زماني كه بليط سيستمي مي‌خريد، براي كودكان، بليط را ارزان‌تر مي‌خريد در حالي كه براي بليط چارتر اين شرايط حاكم نيست. در نتيجه اين نوع بليط هم به عنوان بليط هواپيما ارزان مطرح مي‌شود.
معمولا بليط ارزان را به اسم بليط چارتري مي‌شناسيم و واقعا هم در مقايسه با بليط سيستمي، بليط چارتر در اكثر مواقع ارزان‌تر است. اين موضوع را هم بهتر است براي شما خاطر نشان كنيم كه بليط‌هاي سيستمي و بليط‌هاي چارتري فقط در قيمت و زمان خريدشان تفاوت دارند و بر خلاف تصور بعضي از افراد، هيچ تفاوتي در نوع خدمات، امكانات و كلاس پروازي بين اين دو بليط وجود ندارد. به عبارت ساده‌تر، چه بليط سيستمي و چه بليط چارتري خريداري كرده باشيد، سوار همان هواپيما خواهيد شد. 
 
بليط ارزان هواپيما آژانس احمدزاده 
براي خريد بليط ارزان هواپيما آژانس هواپيمايي احمدزاده يك شيوه خريد ديگر هم وجود دارد و آن بليط لحظه آخري است. لحظه آخري هم نوعي چارتر است كه زمان كمي تا موعد پروازش باقي مانده است. بنابراين با قيمت پايين فروخته مي‌شود. اگر مي‌خواهيد اين نوع بليط را بخريد، در هر شرايط بايد براي سفر آماده باشيد. 

 

بليط ارزان هواپيما


چه طور بليط هواپيما ارزان پيدا كنيم؟ 
اما به غير از اين موارد، شما بليط سيستمي را هم مي‌توانيد با قيمت ارزان پيدا كنيد. براي خريد بليط ارزان هواپيما احمدزاده ابزارهاي مختلفي در اختيار شما گذاشته است. يكي از اين ابزارها تقويم قيمتي است. مثلا زماني كه براي خريد پرواز شهرهاي داخلي يا خارجي در آژانس احمدزاده مشهد جستجو مي‌كنيد، به غير از تاريخ مورد نظر، ارزان‌ ترين قيمت بليط را در چند روز قبل و بعد از آن روز مشاهده خواهيد كرد. در شرايطي كه بتوانيد تاريخ سفرتان را عوض كنيد، مي‌توانيد بليط هواپيما ارزان بخريد.
علاوه بر اين مي‌توانيد با برخي اقدامات بليط هايي با قيمت ارزان تر پيدا كنيد. مثلا سفرتان را به جاي تعطيلات و ايام خاص به وسط هفته موكول كنيد. ضمن اينكه مي‌توانيد به جاي انتخاب ايرلاين‌هاي گران قيمت به سراغ ايرلاين‌هايي با قيمت ارزان‌تر برويد. با بهره بردن از چنين تكنيك‌هايي خريد بليط ارزان هواپيما امري دور از دسترس و دشوار نخواهد بود.
اگر بعد از خريد بليط ارزان هواپيما، هر سوال يا مشكلي داشته باشيد، اصلا نيازي به نگراني نيست چرا كه تيم پشتيباني 24 ساعته آژانس احمدزاده مشهد كه توانسته رضايت بيش از 97 درصد مشتريان را جذب كند، در تمام ساعات شبانه روز آماده است تا در هر موردي كه مي‌تواند به شما كمك كند.
مساله ديگري كه بهتر است قبل از خريد بليت ارزان هواپيما بدانيد است كه آژانس احمدزاده مشهد براي افزايش هر چه بيشتر رضايت مشتريانش، مساله استرداد بليط را آسان‌تر از هميشه كرده و حتي اين گزينه را براي بليط‌هاي چارتري هم در نظر گرفته است. يعني اگر بعد از برنامه‌ريزي و خريد بليط ارزان هواپيما، حتي چارتري، تغييراتي در برنامه شما پيش آمد، بعد از مطالعه قوانين استرداد (كنسلي بليط) روي وب‌سايت آژانس احمدزاده مشهد، با راحتي مي‌توانيد بليط هواپيماي خريداري شده را برگردانيد تا مبلغي كه پرداخت كرده‌ايد (بعد از اعمال جريمه كنسلي) به شماره حساب شما بازگردانده شود. اگر هم نياز به كمك داشتيد، باز مي‌توانيد روي تيم پشتيباني آژانس احمدزاده مشهد حساب كنيد.

 

منبع: آژانس مسافرتي مشهد